Články pro rodiče 

Účinky NVS dle dotazníkového šetření dr.Volemanové z roku 2019-2020:

Z výzkumného šetření ohledně účinnosti Neuro-vývojové stimulace (NVS), která byla prováděna v roce 2019 a 2020 vyplývá, že je NVS vnímána velice pozitivně jako další možná speciálněpedagogická metoda pro práci s žáky s poruchami učení a chování. NVS ovlivní dítě komplexně, v celém jeho vývoji. Z výzkumu vyplynulo také, že podporuje dítě tak, aby i jiná terapie byla efektivnější (jako například logopedie). Výhodu NVS viděli respondenti (absolventi kurzů NVS, kteří NVS ve své praxi využívají) hlavně v tom, že NVS pracuje na příčinách problémů učení a chování. Dle výzkumu se pomocí NVS nejčastěji zlepší hrubá motorika a spolupráce. Jedna pětina (20,8 %) respondentů odpověděla, že ke zlepšení v oblasti hrubé motoriky došlo u všech žáků, dalších 42,5 % uvedlo, že ke zlepšení hrubé motoriky došlo často. Pětina respondentů (20 %) viděla vždy zlepšení v spolupráci, dalších 38,3 % uvedlo, že ke zlepšení spolupráce došlo často. Další oblastí, kde nejčastěji viděli zlepšení byly koordinace pohybů, komunikace a soustředění. V oblasti koordinace pohybů vidělo 18,3 % respondentů zlepšení vždy, dalších 45 % často. V oblasti komunikace vidělo 13,3, % respondentů zlepšení vždy a 26,7 % často. V oblasti soustředění uvedlo 12,5 % respondentů, že ke zlepšení došlo vždy (u všech žáků), resp. 35,8 % respondentů odpovědělo, že viděli zlepšení často. Zlepšení bylo také v oblasti grafomotoriky, jemné motoriky, řeči a oculomotoriky. Velice zajímavé je, že počty těch, kteří odpovídali, že v daných oblastech nikdy neviděli zlepšení se pohybují v nízkých jednotkách procent.


Nový portál pro lékaře o vývojové dysfázii 




Přetrvávajici primární reflexy a vývojová dysfázie


Přetrvávající primární reflexy a ADHD